ÖZEL HALK OTOBÜSÇÜLERİ: AKBİL SATMAK İETT'Yİ DOLMUŞA ÇEVİRMİŞTİ
İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri (İETT) Genel Müdürlüğü, otobüslerde şoförlerin yolculara ücret mukabili akbil kullandırması uygulamasına 3 Ağustos 2005'te son verdi.
İETT otobüslerinde yaklaşık 1,5 yıldır devam eden uygulamanın kaldırılması özel halk otobüsü sahiplerini ve sürücülerini memnun etti. İstanbul Otobüs, Özel Halk Otobüsü Sahipleri ve İşletmecileri Esnaf Odası, toplu taşıma işlevinin 'dolmuşçuluğa' dönüştüğü gerekçesiyle uygulamanın kaldırılmasını desteklediğini açıkladı.
2003 yılında başlatılan uygulamanın, trafik kazalarını artırdığını ve işletme bilincini yok ettiğini savunan Esnaf Odası, yazılı bir açıklama yaptı. Oda üyeleri, İETT İşletmeleri Genel Müdürlüğü'nün uygulamaya son vermesinin ardından, yazılı ve görsel basında eleştiri bombardımanı başladığını iddia etti. Sahte biletlerin ve karaborsa bilet satıcılarının arttığı yönündeki haberlerin gerçeği yansıtmadığını öne süren Özel Halk Otobüsçüleri Odası, uygulamaya son verilmesinin haksız rekabeti de önlediğini savundu. Bazı İETT sürücülerinin yolcuyla para alışverişi yaparken ambulans sirenini umursamadıkları, trafik güvenliğini tehlikeye düşürdükleri ileri sürülen Oda açıklamasında, "Akbil satışı uygulamasıyla otobüsü sevk görevi, komisyonculuğa dönüşmüştü. Kuralsızlığa dayanan bir sistemi bilet karaborsası, bilet sahteciliği serzenişleri ile savunmak doğru bir tercih olmamaktadır." denildi.
İETT Çalışanları Derneği Başkanı Salim Sezer ise uygulamanın kaldırılmasını herkesin kendi penceresinden değerlendirdiğini söyledi. Esnaf Odası'nın haksız rekabet değerlendirmesinin yanlış olduğunu ifade eden Dernek Başkanı Sezer, "Biletlerin fazla paraya satılması mı haksız kazanç, yoksa herkesin menfaatine olması mı?" dedi. Sezer, akbil satışının yeniden serbest bırakılması gerektiğini savundu.
ZAMAN ONLİNE
25 AĞUSTOS 2005 PERŞEMBE